Fantasztikus! A Facebook kapcsolatrendszere-Kép!

2010.12.20. 13:19 www.hirbase.blog.hu | Szólj hozzá!

Így néz ki a legnagyobb közösségi oldal, a Facebook kapcsolatrendszerének rajza. A Facebook egyik belső emberét Paul Butler-t nagyon érdekelte, hogyan is nézhet ki a Földön vizuálisan ábrázolva a Facebook kapcsolatrendszere. Hol vannak a barátaink? Hol vannak a legsűrűbben kiépülve kapcsolatrendszerek? Vajon függ politikai és geológiai határoktól a közösségi háló?

ITT!   -A teljesméretű kép!

Mit szólsz hozzá?

Persze sokakban felmerült az érdeklődés, de eddig nem igazán hallhattunk senkiről, aki ilyen látványosan ábrázolni is tudta volna a hálózatot, mint Butler. Az elemzést 10 millió kapcsolat párral kezdte, mindegyiket megfeleltetve egy városnak, majd a városok hosszúsági és szélességi koordinátáinak felhasználásával kezdődött a feladat megoldása.

Ez elég egyszerűnek hangzik és Butler szerint is ez volt a könnyebbik rész. A nehezebb feladatok azonban csak ezután következtek. A Facebook-on le is írt pár érdekes problémát, amivel szembesült és meg kellett oldania a megfelelő eredmény érdekében.

„Az R nevű nyílt forráskódú statisztikai programmal kezdtem a feladatot. Ellenőrzésképpen néhány pontot vettem fel a megfelelő szélességi és hosszúsági koordinátákon. Megkönnyebbülve láttam, hogy az eredményt nagyjából a Föld körvonalait tükrözi. Töröltem a pontokat és helyettük vonalakat húztam. Néhány perc fordítás után egy nagy fehér folt jelent meg a térkép közepén. A szélei felé alig kivehetően a kontinensek partvonalai láthatóak voltak, de ekkor már nyilvánvaló volt, hogy túl sok adatot használok ahhoz, hogy az érdekes eredmény látható is legyen.

Azt hittem, hogy részben átlátszóvá téve a vonalakat megoldódik a probléma. Sajnos nem vezetett célra, a grafikus környezet nem tudta úgy kezelni a sokféle színárnyalatot, mint ahogy szerettem volna.

Találtam azonban egy módszert, amivel szimulálhatom azt a hatást, amit elvártam volna. Súlyokat határoztam meg minden egyes város párra a köztük levő távolság és a bennük levő kapcsolatok függvényében. Aztán a vonalakat az alapján rajzoltam meg, hogy a legtöbb kapcsolattal rendelkező városokat összekötő vonal a többi fölé került.

A színskála, amit használtam a feketétől indult a kéken át a fehérig, attól függően, hogy milyen súllyal rendelkezett az adott vonal. Néhány vonalat pedig úgy transzformáltam, hogy körülölelje a Földet a világ másik felén levő várossal összekötve.

Emellett még néhány apró (vagy aprónak tűnő) trükkel egy ilyen látványos eredményt ért el. Első pillantásra a várható eredményeket láthatjuk, az Egyesült Államokban látszik a legnagyobb sűrűség, Afrikában pedig a legritkább a Facebook által ábrázolható kapcsolatrendszer. Amíg Oroszország és az Antarktisz szinte nincs sehol, a Föld többi része könnyen azonosítható.

 

Hotdog



A bejegyzés trackback címe:

https://hirbase.blog.hu/api/trackback/id/tr432527831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása